Countdown: Social Media

Only one week left till our breakfast on the Danube, the International Danube Festival already started! Today, next in our line of team pr...

Only one week left till our breakfast on the Danube, the International Danube Festival already started!

Today, next in our line of team presentations is the PR & Social Media Team, which we also are part of. Our task was to promote the event on various channels.

We devided into six teams:
Team Newspaper contacted several lokal and regional newspapers to get them hooked on our project. They wrote articles and provided information for the jounalists, so they could write something themselves, too.
Team Radio and Team TV did the same with regional radio- /TV stations and recorded four sessions for different senders to promote the event.
Another group was responsibile for keeping the Tastes of Danube Facebookpage updated, of course we provided content for Danubelicious and some people created an Instagram account to promote the event on another social media channel.

All in all, we tried to spread the event on as many platforms as possible and we were quite succesful with getting attention.

Next week you will get to know another team before our event will finally take place.




Nur noch eine Woche bis zum Donaubrückenfrühstück, das Internationale Donaufest hat schon begonnen!

Die Nächsten in der Reihe der Präsentationen unserer Arbeitsgruppen ist das PR & Social Media Team, wozu auch wir gehören. Unsere Aufgabe war es, das Event auf verschiedenen Wegen und Plattformen zu promoten und bekannt zu machen.

Dafür haben wir uns in sechs Gruppen aufgeteilt:
Das Zeitungsteam hat verschiedene lokale und regionale Zeitungsredaktionen kontaktiert und versucht, für unser Projekt zu begeistern. Sie haben Artikel geschrieben und den Journalisten Informationen zur Verfügung gestellt, damit diese gegebenenfalls selbst etwas schreiben konnten.
Team Radio und Team TV haben das Selbe mit regionalen Sendern getan und auch mehrere Sendungen aufzeichnen können.
Eine weitere Gruppe war verantwortlich für das Führen der Facebookseite Tastes of Danube, wir haben natürlich Danubelicious mit Inhalt gefüllt und andere haben einen Instagramaccount erstellt, um das event auf mehreren Social Media Plattformen vertreten zu können.

Insgesamt haben wir versucht so viel Aufmerksamkeit wie möglich zu bekommen, womit wir durchaus auch erfolgreich waren.

Nächste Woche werden wir ein weiteres Team vorstellen, bevor dann am Sonntag endlich das Donaubrückenfrühstück stattfinden wird.


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